Uncategorized · Vacanta in doi

De ce ne-am intoarce in Thassos de 100 de ori intr-o viata

Thassos a fost prima noastra iubire. A fost prima mea data in Grecia. Prima mea data cu un iubit in concediu. Acolo m-am indragostit iremediabil de mancarea lor, de felul lor deschis si relaxat de a fi, de peisajele fantastice care ti se lipesc de suflet si raman acolo ca sa te incalzeasca in timpul iernilor reci si triste din Romania. A fost concediul in care el a fost sunat sa vina la un interviu in Cluj dupa 2 ani jumate de relatie la distanta si asteptare. Thassos a fost miracolul nostru si m-as intoarce acolo oricand.

Am plecat din Petrosani 3 cupluri pe directia Craiova – Bulgaria – Thassos. Am mers cu masinile si am facut drumul lejer dintr-o bucata. Am auzit si noi tot felul de povesti despre talharii bulgari dar noi nu am avut nicio problema. Singura problema a fost ca am traversat Bulgaria in timpul noptii si peisajele sinistre combinate cu povestile horror pe care le spuneam sa treaca timpul mai repede, au fost pe alocuri inspaimantatoare pentru o imaginatie exaltata 🙂 Dar noroc cu Margineanu, Vama si Iris ca ne-au tinut de urat si ne-au introdus “in the holiday mood”.

“Perfect fara tineeeee, E mai bine/Am timp si pentru mineeee!! ” (Vama)

Ultima bucata de drum a fost cu bacul pe care l-am luat din Kavala si in cam o ora am si ajuns la destinatie. Am fost insotiti de sute de porumbei care erau obisnuiti cu oamenii care le aruncau mancare si care ne-au oferit un adevarat spectacol.

• Cazare

Noi am ales sa ne cazam in Limenas – capitala insulei intr-o vila micuta nu prea departe de plaja – Vila Anastasia. Curata, cu balcon si aer conditionat, cu chicineta in care puteai sa iti faci ceva rapid de mancare, o gazda amabila si foarte discreta. Vila era aproape de o straduta plina de barulete si restaurante, magazine, chiar si ceva club.

Micul-dejun il luam fie pe malul marii, fie la noi pe balcon din cauza ca ne indragostiseram (culmea! toti!) de branza de capra care ti se topea in gura si rosiile carnoase crescute pe insula. Baietii trebuiau sa mearga in fiecare dimineata la magazin sa cumpere paine proaspata tocmai scoasa din cuptor. Ajungeau cu ea fierbinte de cele mai multe ori. Stropite cu ulei de masline local si cu putin oregano, insotite de cafeluta aburinda si suc proaspat de fructe, multe rasete si voie buna! “N-ai nevoie de foarte multe ca sa fii fericit..”

• Limenas

O statiune micuta, cocheta, cu multe magazine in care gaseai de la miere, suveniruri, ulei de masline, haine, slapi si costume de baie pana la bijuterii si ceasuri de la branduri internationale.

Intr-un cuvant perfecta! Am vizitat si alte statiuni ca Limenaria, Potos am facut turul insulei si am vazut si statiunile montane (Panagia). Toate sunt foarte frumoase si mancarea era mai ieftina in statiunile mai micute dar noi preferam locurile animate.

Azi de ne-am intoarce acolo, ne-am caza tot in Limenas. Ziua era linistita, cu barulete care ofereau sezlonguri gratuite daca comandai ceva de la ei iar seara le inlocuiau cu mese si scaune asezate pana langa mare, cu muzica de genuri diferite si lumini ambientale fermecatoare.

• Ce ne-a ramas adanc intiparit in minte

Cred ca locul de care ne amintim cel mai des este restaurantul Simi . Mancarea de acolo ni s-a parut cu adevarat darul zeilor. Ne-am intoarce acolo doar ca sa vizitam acest loc.Pe malul marii, adapostit de umbra unor copaci batrani si stufosi, muzica greceasca in surdina, chelneri amabili si doamne! mancarea aceea divina!

Privelistea de la Restaurantul Simi:10

Alt barulet foarte simpatic unde am fost de cateva ori este la capatul statiunii, usor mai greu de gasit de unde puteti admira cele mai frumoase apusuri din Limenas: Karnagio . M-am uitat si eu pe linkul pe care l-am pus aici si arata chiar mai bine decat atunci cand am fost noi in 2013. Merita incercat 🙂

Dintre toate plajele vizitate, cea mai minunata ni s-a parut Aliki Beach. Imi amintesc si acum cum am oprit masina cand am vazut-o si mi s-a taiat respiratia. Nu mai vazusem ceva care sa ma impresioneze atat de tare!

Merita incercate si Golden Beach (mai ales pentru cuplurile cu copii mici pentru ca este larga si lunga si acoperita de un nisip fin auriu), Marble Beach (acoperita de bucatele mici de marmura), plajele din Limenaria si Potos.

• Panagia

Intr-una din zile am facut turul insulei si ne-am bucurat de tot ce a putut sa ne ofere: plaje dragute, statiuni pline de farmec, privelisti care iti taie respiratia, ruine care dau locului o incarcatura istorica, oameni veseli si relaxati.

Daca ajungeti pe acolo si va decideti sa faceti acest tur, va recomandam sa opriti in Panagia, sat traditional grecesc cu o vechime de 300 de ani si construit in jurul bisericii dedicate Fecioarei Maria. O sa va placa sa va pierdeti pe stradutele inguste si racoroase de munte, printre casutele albe impodobite de flori, sa incercati restaurantele locale specializate pe miel si ied. Nu uitati sa incercati vinul din Thassos, care se spune ca e cel mai bun din Grecia, consumat de Cleopatra si chiar de zeii din Olimp 🙂

5529

Si cum nu puteam sa parasesc insula fara sa patesc ceva (anumite intamplari raman totusi intre prieteni), in momentul in care am urcat pe bac si trebuia sa coboram din masina mi-am prins un deget la usa. Cam jumate din el. Pe bac l-am tinut tot drumul intr-un pahar cu apa rece. Ceilalti evident ca vroiau sa faca poze si sa se plimbe dintr-o parte in alta. Eu ma concentram doar sa nu urlu de durere sau la ei pentru lipsa de empatie! Asa ca ma plimbam de colo colo eu si paharu meu in care imi tineam degetul ce parea rupt si incepea sa se umfle. La poze ascundeam paharu si imi puneam ochelarii ca sa nu se vada ca plang.

Astept cu nerabdare parerile voastre despre Thassos. Daca ati fost si v-ati intoarce, ce v-ar placea sa vizitati?

PS: daca nu e specificata sursa, pozele de pe acest blog ne apartin. Aveti dreptul sa le preluati dar va rugam sa mentionati sursa.

Va las sa va delectati cu galeria foto:

44424014131211962

3 thoughts on “De ce ne-am intoarce in Thassos de 100 de ori intr-o viata

1. Într-adevăr un loc superb…. Eu acolo renasc 😉.
    As mai aminti de răsărit 🌅 la Gyola, nu se poate exprima in cuvinte, trebuie sa fii acolo.
    Si neapărat o plimbare spre Theologos…
    Nu ratați nici excursia pe mare 🌊 🌞
    Recomand încărcarea spirutuala la manastirea sf. Arhangel Mihail, intrați in manastire fara telefon, fara aparat foto… doar pt a admira priveliștea si a te ruga 🙏

2. Recomad Theologos pentru celebrele fripturi la protap si privlistea minunata, Kastro un sat parasit care a inceput sa renasca din propria cenusa (de asemenea privelistea din acest sat situat la o altitudine destul de mare te lasa fara cuvinte), plaja Pefkari, cel mai frumos loc pentru amatorii de snookering si nu in ultimul rand acropola din Thassos…