Vacanta in doi

Corfu – will you be my Valentine?

Azi m-am trezit asa…cuprinsa de nostalgie si iubire. Nu ne dam in vant dupa Sf Valentin dar noi incercam sa ne traim viata ca si cum ar fi un miracol si orice motiv de sarbatorit este adoptat si imbratisat in familia noastra. Sau macar mentionat. (Nu va temeti, suntem oameni normali, nu traim in ceva stare de zen permanent desi am vrea).

Evident ca mi-a zburat gandul in acest 14 Februarie friguros spre Grecia, spre Corfu, insula in care m-a cerut de sotie si in care sufletul meu a zburat spre stele.

Am inceput pregatirile pentru acest concediu prin februarie si am gasit o oferta pe care nu am putut sa o refuzam: 150 de euro/2 persoane/7 zile la un hotel de 2 stele cu mic-dejun inclus. Whaaaat? Au spus majoritatea celor care au auzit! Imposibil, au spus altii! Dar nimic nu e imposibil cand cauti cu atentie. Internetul e plin de oferte de genul – pentru cei care stiu si vor sa il foloseasca.

Numita si “Insula de Smarald” Corfu este situata in Marea Ionica impreuna cu Zakynthos, Ithaca, Kefalonia, Lefkada si Paxi. Are o lungime de 63 de km si o latime de 28 km si are aproximativ 30 de statiuni: de la statiuni pentru familii cu copii pana la statiuni pentru tineri unde distractia dureaza pana in zori.

Capitala insulei, Kerkyra sau Corfu town pastreaza cel mai bine amprenta arhitecturala a tuturor celor care au cucerit acest colt de paradis: romani, venetieni, francezi iar legendele care ii mentioneaza pe Homer, Hercule si Ulise intregesc tabloul plin de culoare si istorie a acestui loc fabulos.

Ca toate insulele Ionice, peisajele sunt de vis: plaje lungi cu nisip fin auriu, dar si inguste cu pietris, apa de un turcoaz clar, muntele Pantokratoras care are o altitudine de 900 de metri, vegetatia luxurianta. Am facut turul insulei si e plina de flori, plina de maslini si lamai, casute mici, ascunse dar si hoteluri luxoase si vile impunatoare.

Avand peste 100 de plaje, mi-e greu sa le numesc pe toate, unele fiind atat de micute incat nici nu cred ca apareau pe harta. Cel mai mult ne-a placut Paleokastrita, niste plaje absolut superbe, cu restaurante grecesti pline de turisti si mancare delicioasa. De aici am inchiriat o barca cu motor (aprox 60 de euro pe ora) si ne-am plimbat in jurul insulei.

Intr-o zi ne-am decis sa vizitam Corfu Town, capitala insulei. Era o dupa-amiaza placuta de sfarsit de iunie, cu cativa nori pe cer, noi eram deja bronzati si relaxati dupa cateva zile de vacanta. Am fost pe Old Fortress, o fortereata deasupra orasului situata pe un deal cam la 60 de metri altitudine, am admirat cladirile vechi care ne aminteau cumva de Sighisoara si apoi am coborat in oras. In timp ce cautam un loc de parcare Sergiu remarcase locul pe care il vazuse el pe Internet ca fiind locul perfect. Biserica Sf Gheorghe, o biserica ortodoxa dar care arata ca un templu doric.

Un templu chiar langa mare, in mijlocul unui parc linistit, la apus. Eram in fata usii pe scari si la un moment dat, interesata sa stiu mai multe despre acest monument plin de mister, am vrut sa citesc ce scria pe el. Era doar in greaca! Amuzata, am vrut sa ii spun lui Sergiu dar cand m-am intors, el era in genunchi pe scarile acelei biserici unice cu un inel perfect intr-o cutiuta rosie!

Lumea s-a oprit in loc. Eram doar noi doi singuri pe pamant. Doar eu si el..Nu mai exista timp, spatiu, nu exista trecut si nici viitor. Doar momentul acela, unic, irepetabil, intens, special, doar al nostru. Inceputul si sfarsitul. El imi spunea ceva dar… Uneori, sufletul vorbeste atat de tare incat acopera vocile…sunetele treceau pe langa mine si eram incapabila sa le inteleg..imi simteam doar ochii inlacrimati si inima zbatandu-se cum nu s-a mai zbatut vreodata. Am fost inundata de o stare de fericire si euforie ca si cum lumea devenise dintr-o data mai frumoasa si mai plina de bucurie decat a fost vreodata.

Nu imi amintesc nici acum ce mi-a spus cand m-a cerut dar imi amintesc fiecare bataie de inima si fiecare lacrima de fericire..

Mi-ar placea sa aud pe voi ce va leaga de Corfu… Voi unde v-ati cerut perechea/ati fost cerute de iubitii vostri?

• Our special place:
  • Galerie foto Corfu:

csc_2964dsc_2094dsc_2043dsc_2136dsc_2474dsc_2442dsc_2142dsc_2747dsc_2776dsc_2867dsc_2801OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA