Vacanta in doi

Prima zi plina în Bangkok – temple,tuk-tuk și sky-bar

Ne-am trezit în prima dimineață din luna de miere. Nu ca am fi putut uita unde suntem dar cand am iesit din camera, unde aveam AC, bang! Ne-a lovit caldura si umiditatea. Si șopârla sfânta de pe perete.

Am coborât la micul-dejun încântați de cat exotism ne înconjoară. Ca nicăieri in lume, ne-au dat un meniu si trebuia sa alegem ce dorim sa mâncam. Aveau atât mâncăruri europene cât si opțiuni asiatice. Asa cum m-a învățat Google, am întrebat dacă apa cu care au făcut gheata din sucul de portocale, este de la robinet sau îmbuteliată. Am primit privirea aceea. Se pare ca nu exista bariera lingvistica atunci când vrei sa ii transmiți omului ca e un idiot dar nu te lasă cei 7 ani de acasă. Mi-a explicat în câteva fraze ceea ce privirea ei mi-a transmis în câteva secunde. Deci, draga Google, nici măcar thailandezii nu beau apa de la robinet! Si dacă tot am început, nu, nu e nevoie de vaccin atunci când vizitezi Thailanda, draga forumiști și “amici” îngrijorați!

Your guide is here!, mi-a întrerupt șirul gândurilor doamna cu privirea.

Asa cum v-am povestit în Cum am descoperit ca Bangkokul nu e potrivit pentru luna de miere, am rezervat ghid pentru jumătate de zi și am stabilit in prealabil toate detaliile. Am ales sa folosim mijloacele de transport în comun (tuk-tuk, tren, barca) pentru ca ne doream o experiență cât mai autentica.

Ce am vizitat in prima zi in Bangkok

Am oprit la Palatul Regal Si Templul lui Buda de Smarald, un loc sacru pentru ei. Cata opulenta! Totul părea construit din aur. Efectiv, iti lua ochii toată aceasta demonstrație de putere si bogăție. Buda de Smarald este o statuie micuță care se spune ca a fost construita de zeul hindus Vishnu în India, la 500 de ani după ce Buda a atins Nirvana. Hainele statuii sunt schimbate in fiecare anotimp de însuși Regele Thailandei. Este un talisman al acestui popor dar în mod bizar, toți din jur erau mai preocupați sa își facă poze decât sa mediteze.

Dupa ce am făcut un tur, ne-am îndreptat spre următoarea atracție, templul lui Buddha Inclinat, Wat Pho. Reclining Buddha este o statuie uriașă care il întruchipează pe Buddha înainte de iluminare. Din loc în loc, în acest templu găseai niște boluri in care puteai pune bani..pentru noroc! Noi ne-am dorit sa ne reîntoarcem cândva în Asia 😉 Dupa ce ne-am plimbat prin curtea templului si ne-am bucurat de ce era in jur, ne-am îndreptat spre raul Chao Praya, nu înainte de a încerca celebrul fruct durian. Celebrul si controversatul fruct pentru ca are un miros atât de puternic incat in hoteluri exista plăcute in care esti informat ca nu ai voie sa il consumi in interior. Daca treci de miros (nu va imaginati ca e atat de gretos doar ca e foarte puternic), durianul are un miez catifelat si delicat, ușor dulceag cu un iz de vanilie. Mie mi-a plăcut, lui nu.

Ne-am luat bilete pentru vaporaș, am traversat Chao Praya, am admirat de la distanta  templul Wat Arun, din păcate era închis pentru renovare și ne-am îndreptat către mallurile din piața Siam.

Singurul lucru la care ne gândeam după ce am vizitat atât era Mancareeeea! Ne-am oprit la Food Court, l-am rugat pe Neng sa ne recomande ceva tradițional si pofticioși din fire…aici as fi vrut sa spun “am înfulecat”. Dar mie nu mi-a plăcut. Eu am încercat un Pad Thai si el un Tom Yun (supa acrișoară, extrem de condimentata). Ca sa ma satur, mi-am cumpărat niște prăjituri mai europene. Dupa ce am mancat, ne-am plimbat un pic prin acest shopping center urias si ne-am oprit la un salon de masaj thailandez.

Ei au o adevărată scoală de masaj si găsești saloane peste tot. Cat am stat in Bangkok, am făcut in fiecare zi masaj la picioare. Pe Khao San Road, aveau un fel de fotolii amplasate pe strada. Dupa o zi de vizitat, era minunat. Era atât de relaxant, incat am adormit de cateva ori. De atunci, de fiecare data când sunt obosita tare, ma gândesc la masajele thailandeze si imi doresc sa se inventeze o data mașina timpului sa dau o fuga pentru un răsfăț autentic.

Seara ne-a găsit pe un sky-bar sorbind leneși dintr-un cocktail, admirând apusul si măreția acestui oras minunat.

• Palatul Regal

• Protectorii templelor

• Ținuta era obligatorie. Sergiu a fost nevoit sa isi cumpere o pereche de pantaloni pentru a putea intra, el neavând decât pantaloni scurți la el)

*(Câți oameni importanți au pășit pe aici)

• Reclining Buddha

• Celebrul si controversatul fruct durian

• Chao Praya

• Wat Arun – ce păcat ca era în construcție!